Turistának lenni jó!

Tittel Kinga
Mesélő Budapest

 

meselo-budapest-1.jpgTörtént egyszer, hogy születésnapi ajándékot kerestem egy 12 éves fiúnak - és találtam. Úgy adódott, hogy bele is lapoztam, végül el is olvastam. És milyen jól tettem!


Tittel Kinga édesanya és idegenvezető. Már csak ezek miatt is számtalan kérdést kell tudnia megválaszolni. És teszi mindezt érdekesen, tömören, színesen - szívesen.

Ennyire jó (nem csak) gyerekeknek szóló útikönyvet én még nem láttam. 
Szépen illusztrált, friss és lényegre törő. 
Rengeteg - de tényleg rengeteg - hasznos információval tele. Sok-sok híres épület, szobor, emlékmű, melyek közül sok történetével én sem voltam tisztában. Egyszerűen csak mert sosem vettem a fáradtságot, hogy utánuk olvassak. Sőt! Tovább megyek. Eszembe sem jutott például az Andrássy úton sétálva, hogy hogyan is lett ez a csodahely.
Ebben a könyvben annyi minden van összegyűjtve és olyan kerek egész, hogy szerintem nem akad fiatal, aki ne lapozgatná szívesen. Lényegében észrevétlenül ragad az emberre a sok okosság.
Egyedül a Duna története volt számomra túl hosszadalmas, de miután elég hosszú folyó - megérdemli.

Bár már 12 éve nem élek a fővárosban, azt hiszem előbb-utóbb magamnak is beszerzem, mert ez a könyv is mesél - ahogy Budapest.